ثبت سایت وردپرسی در وبمستر

ثبت سایت وردپرسی در وبمستر


ثبت سایت در وبمستر گوگل

اگر شما اقدام به طراحی سایت در زمینه فعالیت خود طراحی کرده باشید، برای افزایش اعتبار سایت نیاز به ورودی های معتبر دارید، افزایش ورودی سایت راه های مختلفی دارد در مقاله “راه های افزایش ورودی سایت” به آنها اشاره کردیم. اما قبل از همه اینکارها شما نیاز دارید که سایت خود را به گوگل معرفی کرده و به اصطلاح آن را وبمستر کنید،ثبت سایت در وبمستر گوگل خیلی ساده می باشد که ثبت کردن سایت در وبمستر باعث می شود ربات های گوگل سریعتر سایت شما را بررسی و صفحه ها و نوشته های شما را ایندکس کنند تا در نتایج جستجو به کاربر نمایش دهند.

وبمستر گوگل چیست؟

وبمستر گوگل بک پنل کاملا پیشرفته در رابطه با مدیریت سایت و بررسی و رفع خطاهای آن می باشد. گوگل یک موتور جستجوی پیشرفته و بهترین موتور جستجوی حال حاضر می باشد که عموم کاربران دنیا برای جستجو های خود از آن استفاده میکندد.

همچنین گوگل برای متخصصان سایت پنل های مختلفی را در اختیارشان گذاشته است که یکی از این پنل ها گوگل وبمستر می باشد. شما میتوانید با انجام مراخل ساده ای سایت خود را در وبمستر گوگل ثبت کنید و علاوه بر مشاهده ورودی های سایتتان، کلمات ورودی کاربر، لینکهای داخلی و خارجی سایت و … را مشاهده کنید.

مرحله اول: دسترسی

این مرحله از دوبخش تشکل می شود که بخش اول آن دسترسی دادن به گوگل از پنل وردپرس می باشد، برای اینکار ابتدا شما باید به پنل وردپرس خود مراجعه کرده و در قسمت “تنظیمات ” گزینه “خواندن” مطمئن شوید که گزینه: “نمایش به موتورهای جستجو | از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند” فعال نباشد، در صورت فعال بودن تیک آن را بردارید تا این گزینه غیرفعال شود. همانند تصویر زیر:

معرفی سایت وردپرس به وبمستر

مرحله دوم این موضوع آپلود کردن فایل روبوت به هاست می باشد. نقش اصلی فایل Robots.txt در محدود کردن دسترسی ربات‌های موتور جستجوی گوگل به محتوای سایت شما است. تمامی این ربات‌ها به‌صورت خودکار عمل می‌کنند به‌طوری‌که قبل از ورود به هر سایت یا صفحه‌ای از وجود فایل Robots.txt بر روی آن و محدود نبودن دسترسی محتویات اطمینان حاصل می‌کنند. تمام ربات‌های استاندارد در وب به قوانین و محدودیت‌ها پایبند بوده و صفحات شمارا بازدید و ایندکس نخواهند کرد ولی ناگفته نماند که بعضی از ربات‌ها توجهی به این فایل ندارند. برای مثال ربات‌های Email Harvesters و Spambots Malware یا بات‌هایی که امنیت سایت شمارا ارزیابی می‌کنند، امکان دارد هرگز این دستورات را دنبال نکنند و حتی کار خود را از بخش‌هایی از سایت آغاز کنند که اجازهٔ دسترسی به آن صفحات را ندارند.  “فایل روبوت در انتهای صفحه برای دانلود پیوست شد”

مرحله دوم: نقشه سایت

در این مرحله شما باید نقشه سایت خود را بدست بیاورید، برای بدست اوردن نقشه سایت وردپرسی و مدیریت ایندکس بخش های سایت افزونه های فراوانی وجود دارد که مهمترین و معتبر ترین این افزونه ها، افزونه Yoast SEO می باشد. این افزونه قابلیت های فراوانی دارد که یکی از قابلیت های آن مدیریت نقشه سایت می باشد، در قسمت مدیریت آن میتوانید مشخص کنید که ربات های گوگل صفحه ها، نوشته ها، دسته بندی ها و … دسترسی داشته باشند و یا نداشته باشند و در آخر پس از مدیریت می توانید آدرس نقشه سایت خود را رویت کرده و آن را در فایل روبوت و وبمستر خود آپلود کنید.

مرحله سوم: ساخت حساب گوگل وبمستر

شما برای ثبت سایت خود در وبمستر نیاز به یک Gmail دارید، با ساختن حساب جی میل و یا حساب کاربری که از قبل دارید وارد آدرس: webmaster.google.com شده و در بالای صفحه سمت راست گزینه Sign in را زده و با حساب جی میل خود وارد می شوید و با محیطی همانند شکل زیر روبرو خواهید شد.

صبت ساید وردپرس در وبمستر گوگل

مرحله چهارم: ثبت در وبمستر

پس از ورود به پنل در سمت چپ بالای پنل گزینه Add Property را مشاهده میکنید، بر روی آن کلیک کنید تا صفحه ای مطابق شکل زیر برایتان نمایش داده شود. گزینه اول Domain نام دارد که در این قسمت شما باید آدرس سایت خود را به صورت mysite.com وارد کنید تا کلیه ساب دامین ها، Https ها و Http های موجود در سایت را شامل شود. و گزینه دوم نیز گزینه URL prefix می باشد که توسط این گزینه شما فقط دامنه ای که وارید میکنید در پنل ثبت می شود و در آن شما آدرس را به صورت: https://www.mysite.com وارد میکنید.

ثبت سایت در وبمستر گوگل

پس از وارد کردن آدرس سایت صفحه ای مانند شکل زیر به شما نمایش داده می شود که در آن چند گزینه برای تایید اینکه شما مالک سایت هستید وجود دارد.

  • گزینه اول: HTML File این گزینه یک فایل HTML به شما می دهند و پس از دانلود شما باید آن را در هاست خود در قسمت Public HTML آپلود کنید.
  • گزینه دوم:  HTML Tag : با انتخاب این گزینه یک کد به شما تعلق میگیرد که شما میتوانید به صورت دستی در فایل Head قالب خود قرارداده و یا با استفاده از نرم افزار Yoast SEO به صورت ساده تر در سایت ثبت کنید.
  • گزینه سوم: Google Analytics این گزینه برای زمانی است که شما گوگل آنالیتیکس را روی سایت خود فعال کرده باشید.
  • گزینه چهارم: Google Tag Manager این گزینه برای زمانی است که شما گوگل تگ منیجیر را روی سایت خود فعال کرده باشید.
  • گزینه پنجم: DomainName Provider می باشد که عملا در ایران استفاده ای ندارد.

پیشنهاد ما برای ثبت در وبمستر استفاده از گزینه های HTML File و استفاده از HTML Tag می باشد.

ثبت سایت وردپرسی در وبمستر گوگل

پس از انجام مراحل بالا و ثبت کردن سایت خود در وبمستر شما باید نقشه سایت خود را به گوگل وبمستر معرفی کنید. برای اینکار در منو سمت چپ پنل خود در قسمت Index گزینه Sitemaps پیدا کنید و روی آن کلیک کنید و در صفحه ای که باز می شود عنوان Add a new sitemap مشاهده میکنید، در این قسمت آدرس سایت مپ سایت خود را وارد کرده و گزینه Submit را میزنید تا نقشه سایت شما نیز ثبت شود.

مشخصات فایل

  • دانلود مستقیم فایل روبوت Robot.txt به صورت رایگان!
  • پسورد فایل فشرده: saeidr.ir
  • حجم فایل: ۱۱۸ بایت

سعید رضاپورمشاهده نوشته ها

Avatar for سعید رضاپور

سعید رضاپور هستم، از سال ۱۳۸۵ فعالیت خودم رو در زمینه طراحی سایت و سئو شروع کردم و نمونه کارهای زیادی در رابطه با سئو و طراحی سایت هم دارم. همچنین مدیر سایت تبلیغات قالیشویی هم هستم. خوشحال میشم تجربیات خودم رو در این زمینه به صورت رایگان با کاربران به اشتراک بذاریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.