فارسی سازی اعداد و تاریخ در وردپرس

فارسی سازی اعداد و تاریخ در وردپرس


تبدیل تاریخ و اعداد به فارسی در وردپرس

وردپرس فارسی خود دارای امکانات فارسی فراوانی برای کاربران می باشد اما کاربران پس از استفاده متوجه می شوند که اعداد و تاریخ در وردپرس فارسی نیز با تاریخ میلادی و اعداد انگلیسی به کاربر نمایش داده می شود. شاید این موضوع برای برخی از مدیران وبسایت مهم نباشد و یا همان تاریخ میلادی کار خود را پیش ببرند، اما آن دسته از کاربران که حساسیت های خود برای راه اندازی یک وبسایت کامل با تمام استانداردهای مورد نیاز خود را دارند مشکل ساز شود.

تقویم فارسی بیشتر در قسمت انتشار نمونه کارها، مقالات و نوشته های سایت وردپرس نمایش داده می شود و میتواند راهنمای خوبی برای کاربران سایت شما باشد. در تقویم شمسی کاربر می تواند تاریخ انتشار نوشته رو بررسی کند، مطالب قدیمی و جدید را راحت تر تشخیص دهد.

چگونه تاریخ و اعداد سایت وردپرسی را فارسی کنیم؟

برای حل این مشکل افزونه های فراوانی در وردپرس وجود دارند که هر کدام به نحوی عملیات فارسی سازی اعداد و تبدیل تقویم وردپرس به تقویم شمسی را انجام می دهند.

اما انتخاب یک افزونه کامل و قابل اعتماد امری مهم برای کاربران می باشد، اینکه افزونه انتخابی آنها تداخل در سایر افزونه ها ایجاد نکند، سالم باشد، کاربردی باشد و از همه مهمتر سبک بوده و منابع سیستم را بیش از حد درگیر نکند. ما با تست افزونه های فراوانی برای فارسی سازی تقویم و اعداد، افزونه پارسی دیت را به شما پیشنهاد میکنیم. که علاوه بر فارسی کردن اعداد، تبدیل تاریخ از میلادی به شمسی، کاربردی نیز می باشد و کلیه مشکلات فارسی در وردپرس را رفع می کند.

افزونه پارسی دیت دارای ویژگی های فراوانی بوده از جمله عدم تداخل در سایر افزونه ها و استفاده از منابع کم، شما می توانید در این افزونه مشخص کنید کدام قسمتها به فارسی تغییر کنند و کدام قسمت تغییر نکند، همچنین این افزونه با ووکامرس فارسی نیز کاملا هماهنگی دارد.

معرفی افزونه پارسی دیت وردپرس

معرفی افزونه پارسی دیت

همانطور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم افزونه های فراوانی برای فارسی سازی وجود دارند که ما با بررسی، نصب و انجام تست های گوناگون و بررسی تداخل ها با ویژوال کامپوزر، المنتور، یواست سئو و … افزونه پارسی دیت را به شما معرفی می کنیم. (لینک دانلود در انتهای مقاله قرار داده شده است)

افزونه پارسی دیت برای کسب تجربه بهتر در وردپرس فارسی توسط توسعه‌ دهندگان فارسی زبان ارائه شده است. که شامل تقویم خورشیدی (جلالی)، حل مشکل حروف و راستچین‌سازی محیط مدیریت وردپرس است. این افزونه بیش از ۶۰ هزار نصب فعال در مخزن وردپرس داشته و وردپرس ۵.۳ یا بالاتر را پشتیبانی می کند.

ویژگی های افزونه پارسی دیت

  • تاریخ خورشیدی در انتخاب‌گر روز در ویرایشگر بلاک (کوتنبرگ)
  • تاریخ خورشیدی تقویم jQuery UI
  • ابزارک سیاره وردپرس
  • تاریخ شمسی (جلالی) در نوشته ها، دیدگاه ها، برگه ها، بایگانی، جستجو، دسته ها
  • تاریخ شمسی (جلالی) در پیوندهای یکتا
  • تاریخ شمسی (جلالی) در بخشهای مدیریت مانند لیست نوشته ها، لیست دیدگاه ها، لیست برگه ها
  • تاریخ شمسی (جلالی) در ویرایش سریع نوشته ها، دیدگاه ها، برگه های بخش مدیریت
  • ابزارک تقویم شمسی (جلالی)
  • ابزارک بایگانی شمسی (جلالی)
  • راست چین شدن و تصحیح ویرایشگر
  • تابع سریع و قدرتمند برای تصحیح (ی , ک) عربی به (ی , ک) پارسی
  • تابع سریع و قدرتمند برای اعداد پارسی
  • استفاده از منابع کم

در انتخاب افزونه های وردپرس دقت لازم را داشته باشید، برای رفع هر مشکل کوچک دست به دامنه افزونه ها نشوید، از هر افزونه فارسی ساز وردپرس نیز استفاده نکنید، زیرا بیشتر افزونه های معرفی شده در کار سایر افزونه ها تداخل ایجاد کرده و منابع سرور شما را اشغال میکنند.

آموزش افزونه پارسی دیت

کار کردن با این افزونه بسیار ساده می باشد زیرا این افزونه به صورت کاملا ساده و روان طراحی شده است. پس از نصب و فعال سازی افزونه وارد تنظیمات افزونه می شوید و ۳ زبانه با عنوان های هسته، تبدیل و هماهنگی با افزونه ها را مشاهده می کنید.

هسته:

این قسمت دارای چهار زیر منو با عناوین تغییر زبان مدیریت، تغییر زبان سایت، تاریخ خورشیدی و انتقال این برگه به زیرمنو می باشد که در قسمت زیر به صورت خلاصه توضیحی درباره آنها میدهیم.

تغییر زبان مدیریت: با فعال کردن این گزینه زبان مدیریت وردپرس شما به فارسی تغییر می کند (هنگام استفاده از وردپرس انگلیسی کاربرد دارد).

تغییر زبان سایت: این گزینه زبان اصلی و کلی سایت شما را به فارسی تغییر می دهد.

تاریخ خورشیدی: این گزینه تقویم و تاریخ سایت شمارا به تاریخ خورشیدی یا همان شمسی تغییر می دهد.

انتقال برگه به زیر منو: افزونه را از منو پنل وردپرس به زیر منو تنظیمات وردپرس منتقل می کند.

تبدیل:

این زبانه دارای ۱۰ زیر منو می باشد که ۸ گزینه آن برای تبدیل اعداد به فارسی و ۲ گزینه آن برای تبدیل تبدیل حروف عربی به فارسی تبدیل تاریخ در پیوندهای یکتا می باشد. ۸ گزینه ابتدا به صورت انتخابی بوده و شما مشتخص میکنید که در کدام بخش اعداد به فارسی تبدیل شوند.

تصحیح حروف عربی: این گزینه کلیه حروف عربی در سایت را به فارسی تبدیل میکند.

تبدیل تاریخ در پیوندهای یکتا: اگر پیوند های یکتای سایت شما شامل اعداد و یا تاریخ می باشد میتوانید انتخاب کنید که اعداد در پیوندهای یکتا نیز فارسی شوند یا خیر.

هماهنگی با افزونه ها:

در این بخش شما میتوانید افزونه پارسی دیت را با سایر افزونه ها مانند ووکامرس و Easy Digital Downloads هماهنک کنید و تصحیح قیمتهای ووکامرس به فارسی را از این قسمت انجام دهید.

غیرفعال کردن فیلتر وردپرس پارسی: این زیر منو به شما اجازه می دهد که افزونه پارسی دیت را در هوک، کلاس و تابع موردنظر خود رفع فیلتر کنید.

آموزش افزونه پارسی دیت

مشخصات فایل

  • دانلود مستقیم افزونه پارسی دیت از مخزن وردپرس
  • پسورد فایل فشرده: saeidr.ir
  • حجم فایل: ۲۱۱ کیلوبایت

سعید رضاپورمشاهده نوشته ها

Avatar for سعید رضاپور

سعید رضاپور هستم، از سال ۱۳۸۵ فعالیت خودم رو در زمینه طراحی سایت و سئو شروع کردم و نمونه کارهای زیادی در رابطه با سئو و طراحی سایت هم دارم. همچنین مدیر سایت تبلیغات قالیشویی هم هستم. خوشحال میشم تجربیات خودم رو در این زمینه به صورت رایگان با کاربران به اشتراک بذاریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.