معرفی ده سایت برتر یادگیری برنامه نویسی بصورت بازی

معرفی ده سایت برتر یادگیری برنامه نویسی بصورت بازی


یادگیری برنامه نویسی بصورت بازی

شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که علاقه‌ی زیادی به یادگیری برنامه نویسی دارید، اما حوصله یادگیری مسائل سخت را نداشته و همین موضوع باعث می شود به دنبال یادگیری برنامه نویسی نباشید، امروزه عموم مردم دارای تلفن همراه، لپ‌تاپ، تبلت، کامپیوتر و … می باشد و کمتر کسی پیدا می شود که در تلفن همراه یا تبلت خود بازی های رایانه ای نصب نکرده باشد.

در این بین برخی از شرکتها دست به کار شده و از این پتانسیل برای ایجاد بستر آموزشی همراه با بازی، استفاده کرده و سایتهایی با محتوای آموزشی همراه با بازی ساخته و در اختیار کاربران قرار داده‌اند. اگر علاقه به یادگیری زبانهای برنامه نویسی به صورت رایگان همراه با بازی دارید می توانید وارد این سایتها شده و پس از عضویت شروع به بازی و یادگیری کنید.

در این زمینه وبسیاتهای فراوانی برای آموزش زبان برنامه نویسی با بازی وجود داشت که با جستجو بررسی هایی که انجام دادیم ۱۰ سایت برتر آنها را انتخاب کرده و به شما معرفی می‌کنیم. لیست سایتهای آموزش زبان برنامه نویسی به صورت بازی به شرح ذیل می‌باشد.

بدلیل عدم وجود وبسایت‌هایی با این مضمون به زبان فارسی، وبسایت‌هایی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم به زبان انگلیسی بوده و شما برای انجام بازی و آموزش ها نیاز به اطلاعات ابتدایی از زبان انگلیسی و قواعد برنامه نویسی دارید، برای رفع مشکل زبان می‌توانید از مترجم گوگل استفاده کنید.

۱ – وبسایت اول سایت checkio نام دارد، در این وبسایت میتوانید به سادگی پس از ثبت نام مراحل آموزش و بازی را آغاز کنید. در این وبسایت بازی های برنامه نویسی برای مبتدیان و برنامه نویسان پیشرفته می‌باشد که در آن می‌توانید مهارت های برنامه نویسی خود را با حل چالش های جذاب و سرگرم کننده افزایش دهید.

https://checkio.org/

۲ – وبسایت دوم سایت vim-adventures نام دارد، شروع آموزش و بازی در این سایت بدون ثبت نام بوده و از همان ابتدا در صفحه اصلی سایت بازی و آموزش شما آغاز می شود

https://vim-adventures.com/

۳ – سایت سوم tynker نام دارد که آغاز کار در آن به صورت رایگان بوده و باید قبل از هرچیزی ثبت نام کنید و سپس اقدام به بازی کنید، این وبسایت دارای روش جالب برای یادگیری برنامه نویسی و توسعه مهارت های حل مسئله و تفکر مناسب سنین ۵-۱۷ می‌باشد.

https://www.tynker.com/

۴ – برنامه Swift Playgrounds ویژه مک‌بوک و آی‌پد می باشد و با ورود به اپ استور این بازی را دانلود کنید و آموزشهای برنامه نویسی همراه با بازی آن لذت ببرید.

https://www.apple.com/swift/playgrounds/

۵ – سایت پنجم bloc نام دارد که در یکی از بخشهای خود آموزش زبان برنامه نویسی به صورت بازی را برای شما تهیه کرده اند، این آموزشها از مبتدی تا حرفه ای بوده و به صورت پاره وقت می‌توانید از آموزش‌های آن استفاده کنید.

https://www.bloc.io/ruby-warrior#/

۶ – سایت ششم robocode نام دارد، آغاز به کار آموزش در این سایت بدون ثبت نام بوده و می‌توانید از بخش Robocode Links اطلاعات کافی در رابطه با این وبسایت بدست آورید.

https://robocode.sourceforge.io/

۷ – سایت هفتم elevatorsaga می باشد که از همان ابتدا بدون نام نویسی آموزش برنامه نویسی را آغاز می‌کند، همچنین می توانید با مراجعه به Documentation یا Help و Wiki & Solutions سوالات و ابهامات خود در رابطه با بازی را بررسی کنید.

https://play.elevatorsaga.com/

۸ – سایت هشتم codewars نام دارد که با ثبت نام در این سایت می‌توانید به دسته بندی های آموزش به صورت رایگان دسترسی داشته و آموزش خود را آغاز کنید.

https://www.codewars.com/

۹ – سایت نهم codingame می‌باشد که با ثبت نام در این سایت به آرشیو بازی ها و آموزش های استادید برتر دسترسی داشته و به متخصص برنامه نویس تبدیل شوید.

https://www.codingame.com/start

۱۰ – سایت دهم codecombat نام دارد که با ثبت نام در سایت آموزش و بازی را آغاز کنید، اگر سوالی برایتان پیش آمد می توانید تیکت بدهید و پشتیبانی سایت پاسخ پرسش شمارا بدهد.

https://codecombat.com/

برخی از وبسایتهای معرفی شده با IP ایران باز نمی شوند برای باز کردن سایتهای معرفی شده بدون مشکل از V P N استفاده کنید. توجه داشته باشید این مورد ارتباطی با فیلترینگ ندارد، دلیل این موضوع محدودیت دسترسی به IP ها می باشد.

مشخصات فایل

  • دانلود لیست ۱۰ سایت آموزش برنامه نویسی به صورت بازی در فایل txt
  • پسورد فایل فشرده: saeidr.ir
  • حجم فایل: ۲۷۷ بایت

سعید رضاپورمشاهده نوشته ها

Avatar for سعید رضاپور

سعید رضاپور هستم، از سال ۱۳۸۵ فعالیت خودم رو در زمینه طراحی سایت و سئو شروع کردم و نمونه کارهای زیادی در رابطه با سئو و طراحی سایت هم دارم. همچنین مدیر سایت تبلیغات قالیشویی هم هستم. خوشحال میشم تجربیات خودم رو در این زمینه به صورت رایگان با کاربران به اشتراک بذاریم.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.